Organisationen Tips – hvordan man får tingene gjort

Hvad stopper dig fra “at få tingene gjort?”
Har du nogensinde begyndte dagen med gode hensigter for at fuldføre en opgave eller et projekt kun at finde, ved udgangen af den dag, du har næsten ikke arbejdet på det?
Eller har du nogensinde sat et mål om at deltage i et seminar, lære en ny færdighed eller bare have mere tid ud for dig?
Jeg er sikker på du har. Jeg er ikke gonna skrive et omstændeligt forklaring om kunsten at tøven eller “sætte tingene” men hvad jeg vil gøre, er at dele med dig hemmeligheden faktisk “at få tingene gjort”. Som handler om at forbedre din organisation færdigheder.
Jeg tror, de fleste mennesker overbelaste sig selv med for mange uvigtige opgaver eller forpligtelser, der i ordningen af deres dag eller liv er virkelig lille fordel.
Vores samfund er så betinget “travlhed”. Hvis du spørger en kollega eller ven “Hvor er du?”, generelt besvarer de, “Jeg er optaget/flat-out/sneet-under”, selv i weekenden! Hvad gør de “optaget/flat-out/sneet-under” endnu?
“Travlhed” kan være helt anderledes end “produktive”. Personlig organisationen eller selvledelse færdigheder er nøglen til du bevæger sig fremad.
Bills historie
Bill, en ven af minen er en yderst intelligent og kreativ person. Han er “flad-out” i sin rolle som Marketing Manager for en stor produktionsvirksomhed.
Efter at have observeret Bill i sit arbejdsmiljø, giver han konstant alle i sin organisation at afbryde ham. Han mener i “åben dør”-politik.
Han lader den dag for at udvikle sig i stedet for planlægning, hvad han ønsker at opnå.
Bills kontor ligner en bombe websted så han derfor affald uoverskuelige mængder af tid på at lede for papirarbejde.
Bill har lige fyldt fyrre – ‘ midten livskrise ‘ årti.
Han er gift med to børn 8 og 10 yrs gamle, hvem han elsker inderligt. Desværre på grund af sit arbejde forpligtelser han ikke tilbringe så meget tid sammen med dem som han ønsker at. Han tilbringer det meste af sine vågne timer arbejder for sin organisation end noget andet
Han plejede at være fit, men nu er han på den buttede side. Hans undskyldning for at ikke udøve er “Jeg ikke har tid”. Start arbejdet klokken 8:00 og slutter omkring 7:00 p.m. Der ville have tid?
Bill er ligesom mange mennesker jeg kender, der ikke indser, er der en bedre måde.
Bill kaldte mig et par uger siden. Han havde besluttet han havde fået nok af “aldrig at have tid” og ønsker at få organiseret for at leve sit liv. (Forud for dette, jeg plejede at tilbyde uopfordret råd men han tog ingen notits).
Hvordan Bill stoppet procrastinating og “gjorde bare det”
Dette er, hvad der skete:
Bill renset ud rod fra sin oprindelige “bombsite”. Vi udtænkt simple systemer skræddersyet til Bills kreative personlighed til at klare med bjerge af papirarbejde. Nu at Bill har systemer har han kunnet identificere opgaver, som han kan delegere til andre.
Vi har arbejdet ud, enkel og let at gennemføre strategier for håndtering af afbrydelser. Den “åbne dør” er undertiden lukket. Bill nu bruger en dagbog, (det er rigtigt, han aldrig brugt en før) skriver en daglig liste af ting at gøre og kruseduller alle sine noter i det. Ikke mere papirlapper.
Vi arbejdede ud hvor Bill tilbringer sin tid og forberedt en ugentlige tidsplan, så han kan arbejde på en mere struktureret måde og få mere færdig. Såsom tildeling af specifikke tidspunkter af ugen for visse opgaver, i stedet for at lade bygge dem til uhåndterlige niveauer. Tid for sig selv var også indregnet.
Han nu får klokken 6:00 og går til gymnastik nær sit hjem 4 morgener om ugen, har morgenmad der og derefter Blaster at arbejde. Dem af jer, der udøver første ting om morgenen ved, hvad jeg mener. Bills nu spiser mere nærende mad. I stedet for de usunde restaurant mad har han ofte sin frokosttid møder i et “trendy caf” hvor han kan vælge hvad han spiser.
Sidste gang jeg talte med Bill sagde han han havde nedsat sin arbejdstid. Han forlod kontoret ved kl. senest og følte mig så godt, han overvejer uddannelse til at konkurrere i sin gym mini-triathalon.
Hvordan er det for “bare gøre det”?
Du kan også, kender du. Det drejer sig om at definere deres prioriteter. Faktisk vil du finde hvis du og andre personer i din organisation gjorde en indsats, ville du være gladere, sundere og mere produktive.
Vi, ofte hvad de skal gøre, selv hvordan det skal gøres. Alt du behøver at gøre i dag er start.
Lorraine Pirihi


Udgivet

i

af

Tags:

Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *